5 Eylül 2014 Cuma

Bank Asya çalışanları bu yazıyı mutlaka okumalı




Sabah saat 06.45’te uzun zamandır görüşemediğim bir dostumun telefonuyla uyandım. Tedirgin bir ses tonuyla telefonu açtım ve ‘Günaydın Hakan’ dedim. ‘Günaydın Mösyö’ dedi Hakan. Karşılıklı gülüştük. Hal hatır faslından sonra hemen konuyu açtı Hakan… 

-Mösyö, arabamı satışa çıkardım. Biliyorum sen de uzun zamandır araba bakıyorsun. İstersen benim arabayı sana satayım.

 -Yahu arabayı alalı daha birkaç ay oldu. Neden hemen satıyorsun? Üstelik daha taksiti bile bitmedi?

- Bank Asya için para lazım. Ben de destek vermek için arabamı satıyorum. İlk sana teklif etmek istedim.

Yutkundum. Sözcükler boğazıma düğümlendi ve sustum. Hiç sözcük kullanmadan anladık birbirimizi.  İşten yeni ayrılmıştım ve henüz tazminatım bile yatmamıştı. Durumu anlattım. Çok üzüldü. “Ben Ömer’i arayayım. O da olmazsa internetten satarız artık…” dedi.

Evet, Türkiye’nin tek yerli katılım bankası Bank Asya, 17 Aralık’tan bu yana Türk bankacılık tarihinin en büyük saldırısıyla boğuşuyor. 

İsrail’e satılan Kürt petrolünün satışından komisyon alan ve bunu büyük bir başarı olarak gösterme gayreti içinde olan vicdansızlar, İslami bankacılık prensipleriyle çalışan yüzde 100 yerli bir bankayı batırmak için gece-gündüz yalan ve iftira dolu açıklama ve haberler yapmaktan çekinmiyor.

Bu büyük tsunamiye rağmen vicdan sahibi insanlar bu bankaya sahip çıkıyor, bir ömür boyu biriktirdikleri paraları hiç düşünmeden getirip şubelere teslim ediyor. Hayallerinden, geleceklerinden, umutlarından vazgeçerek bu kurumu ayakta tutmaya çalışıyor.  

15 yıldır finans sektörünü yakından izleyen ve kriz yönetimi hakkında az çok fikri olan bir gazeteci olarak Bank Asya yönetimi ve çalışanlara söylemek istediğim birkaç söz var;
  •      Ahmet Beyaz Bey, yabancı basın mensupları size ulaşamamaktan şikayetçi.  Neden Reuters, Bloomberg, AP, AFP, Financial Times, Wall Street Journal, Al Jazeera, BBC, Deutsche Welle, AFP gibi uluslararası kuruluşlara röportaj verip durumu anlatmıyorsunuz? Bu insanlar iddia ve duyumları size sormak için her yolu deniyor ancak bunu başaramıyor. Bir süre sonra sizi aramaktan vazgeçecekler ve o zaman ne kadar büyük bir hata yaptığınızı anlayacaksınız …
  •       Kimse size ulaşamadığı için aleyhinizdeki haberler ışık hızıyla yayılırken, açıklamalarınızı kimse görmüyor! Bunun nedenleri hakkında bir fikriniz var mı?   
  •            Bank Asya hisselerinin yüzde 53’ü Borsa’da işlem görüyor.  Bu hisselerin önemli bir bölümü dünyanın önde gelen fonlarının elinde. Bu fonlar aynı zamanda Garanti Bankası, Halkbank, Akbank, Vakıflar Bankası gibi dev bankalara da para yatırmış durumda. Yani Türk borsasında milyarlarca dolarlık pozisyona sahip. Bank Asya’ya bir zarar gelmesi halinde bu fonlar kuvvetle muhtemel Türkiye’den çıkacak veya pozisyonlarını küçültecektir. Bu değişim Türk bankacılık sektörü ve Borsa İstanbul’da büyük bir deprem etkisi yaratacaktır. Bu büyük tehlikeye neden dikkat çekmiyorsunuz?  
  •            Bank Asya çalışanları size de söyleyeceklerim var. İnsanların evlerini, arabalarını satarak size destek olmaya çalıştığı bir ortamda sizlerin de bir jest yapması gerektiğine inanıyorum. Sizlerde banka düze çıkıncaya kadar maaşlarınızın yüzde 25’inden fedakarlık yapın. Bunu da bir basın açıklamasıyla ilan edin. Evet, maddi olarak bir süre sıkıntı yaşarsanız ama mudilerle aranızda çok daha güçlü bir bağ kurulur.
  •      Bank Asya çalışanları genel müdürlük önünde toplansın ve hep birlikte bir aile fotoğrafı çektirsin. Bunu da sosyal medyada paylaşın. ‘Buradayız, korkmuyoruz, son nefese kadar mücadele edeceğiz’ mesajı birilerinin uykularını kaçıracaktır.

Son sözüm de Hayrettin Karaman’a… ‘Milletin parasıyla kurulmuş’ Bank Asya’ya yıllarca danışmanlık yaptınız. En azından bu konuda biraz sesini çıkarsaydınız be Hocam… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder