14 havacılık devi ‘bizi alın’ dedi, THY’nin kapısını çaldı
THY Yönetim Kurulu Başkanı
Hamdi Topçu, geçen hafta iflas başvurusunda bulunan İspanyol havayolu şirketi
Spanair'in stratejik ortaklık teklifini kârlı bulmadıkları için geri
çevirdiklerini söyledi. Topçu, Polonya şirketi LOT'un alınması konusunda
hazırlanan raporun bu ay tamamlanacağını kaydetti.
Türk Hava Yolları (THY)
Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, iflas eden İspanyol havayolu şirketi
Spanair ve Macar havayolu şirketi Malev'in, daha önce ortaklık için kendilerine
geldiğini açıkladı. Spanair ile yapılan görüşmelerin 'stratejik ortaklık'
üzerine gerçekleştirildiğini kaydeden Topçu, “İspanyol şirket ile ilgili yaptığımız araştırmada, söz konusu
ortaklığın kârlı olmayacağı sonucu çıktı. Bu yüzden teklifi geri çevirdik.
Malev Havayolları'nın teklifini ise değerlendirmeye almadık.” dedi.
Polonya Havayolları LOT'un
satın alınması konusunda ise özel bir çalışma grubu oluşturduklarını anlatan
Topçu, “Eğer LOT Havayolları'nı alacak
olursak, ilk defa Türkiye'den havacılık alanında bir know-how'ı (bilgi
birikimi) yurtdışına çıkaracağız. Yönetim şeklimizi yurtdışına ihraç edeceğiz.”
diye konuştu. LOT'un satın alınması ile ilgili kurulan çalışma ekibinin ay
sonuna kadar ciddi gelişme elde edeceğini söyleyen Topçu, hazırlanacak rapora
göre karar alacaklarını dile getirdi.
14 şirketten 'bizi alın' teklifi var
Havayolu şirketlerinin, artan
yakıt fiyatlarına karşı mali sıkıntı yaşamamak için gruplaşmaya gittiğini ifade
eden THY Yönetim Kurulu Başkanı, İngiliz havayolu şirketi British Airways, Fransız havayolu şirketi Air France ve Alman havayolu şirketi Lufthansa'nın ekonomik krize karşı ayrı bir şemsiye oluşturduğunu
söyledi. Geniş pazarlara hitap edemeyen ve özellikle devlet şirketi konumundaki
milli havayollarının ayakta kalmasının mümkün gözükmediğine işaret eden Topçu,
şunları dile getirdi: "Avrupa ve Ortadoğu'daki bazı havayolları ciddi mali
sıkıntı yaşıyor. Gelecek yıllarda bu durumdaki şirketler belki başka bir isim
altında uçuşlarına devam edebilecek. Dünyada marka haline gelmiş havayolu
şirketleri ayakta kalabilecek."
Hamdi Topçu, havacılık
sektöründe yaşanan krizi 2008'de hissetmeye başladıklarını ve gerekli
tedbirleri aldıklarını ifade ederek, kendilerinin de, “Biz de bir grup veya birliktelik
oluşturabilir miyiz?” diye çalışma yürüttüğünü söyledi. Ciddi mali sıkıntı
yaşayan 13-14 milli havayolu şirketinin stratejik ortaklık kurmak veya THY'nin
şemsiyesi altına girmek istediklerini anlatan Topçu, “Bu şirketlere yenileri eklendiği gibi eskilerinin de ısrarı devam
ediyor. Bu konuda çok dikkatli hareket ediyoruz. Bizim networkumuza katkı
sağlayacak ve aynı zamanda kendi milli havayolu şirketini de ayağa kaldıracak
bir formül bulduğumuzda bunlarla ilgileniyoruz.” dedi.
Spanair iflasını açıklarken,
bir diğer İspanyol havayolu şirketi Air Nostrum dün iki yıllığına işi durdurdu.
İspanyol havayolları İberia'ya bağlı olan Air Nostrum, krizden dolayı uğradığı
zararı ve yakıt ücretlerinin pahalılığını gerekçe göstererek, bin 800 kadar
çalışanının 2 yıllık iş akdinin feshedilmesi için gerekli yasal başvuruyu yaptı. (Mustafa Gün, Zaman, 8 Şubat 2012)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder