8 Şubat 2012 Çarşamba

14 havacılık devi ‘bizi alın’ dedi, THY’nin kapısını çaldı



14 havacılık devi ‘bizi alın’ dedi,  THY’nin kapısını çaldı  

THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, geçen hafta iflas başvurusunda bulunan İspanyol havayolu şirketi Spanair'in stratejik ortaklık teklifini kârlı bulmadıkları için geri çevirdiklerini söyledi. Topçu, Polonya şirketi LOT'un alınması konusunda hazırlanan raporun bu ay tamamlanacağını kaydetti.

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, iflas eden İspanyol havayolu şirketi Spanair ve Macar havayolu şirketi Malev'in, daha önce ortaklık için kendilerine geldiğini açıkladı. Spanair ile yapılan görüşmelerin 'stratejik ortaklık' üzerine gerçekleştirildiğini kaydeden Topçu, “İspanyol şirket ile ilgili yaptığımız araştırmada, söz konusu ortaklığın kârlı olmayacağı sonucu çıktı. Bu yüzden teklifi geri çevirdik. Malev Havayolları'nın teklifini ise değerlendirmeye almadık.” dedi.

Polonya Havayolları LOT'un satın alınması konusunda ise özel bir çalışma grubu oluşturduklarını anlatan Topçu, “Eğer LOT Havayolları'nı alacak olursak, ilk defa Türkiye'den havacılık alanında bir know-how'ı (bilgi birikimi) yurtdışına çıkaracağız. Yönetim şeklimizi yurtdışına ihraç edeceğiz.” diye konuştu. LOT'un satın alınması ile ilgili kurulan çalışma ekibinin ay sonuna kadar ciddi gelişme elde edeceğini söyleyen Topçu, hazırlanacak rapora göre karar alacaklarını dile getirdi.

14 şirketten 'bizi alın' teklifi var

Havayolu şirketlerinin, artan yakıt fiyatlarına karşı mali sıkıntı yaşamamak için gruplaşmaya gittiğini ifade eden THY Yönetim Kurulu Başkanı, İngiliz havayolu şirketi British Airways, Fransız havayolu şirketi Air France ve Alman havayolu şirketi Lufthansa'nın ekonomik krize karşı ayrı bir şemsiye oluşturduğunu söyledi. Geniş pazarlara hitap edemeyen ve özellikle devlet şirketi konumundaki milli havayollarının ayakta kalmasının mümkün gözükmediğine işaret eden Topçu, şunları dile getirdi: "Avrupa ve Ortadoğu'daki bazı havayolları ciddi mali sıkıntı yaşıyor. Gelecek yıllarda bu durumdaki şirketler belki başka bir isim altında uçuşlarına devam edebilecek. Dünyada marka haline gelmiş havayolu şirketleri ayakta kalabilecek."

Hamdi Topçu, havacılık sektöründe yaşanan krizi 2008'de hissetmeye başladıklarını ve gerekli tedbirleri aldıklarını ifade ederek, kendilerinin de, “Biz de bir grup veya birliktelik oluşturabilir miyiz?” diye çalışma yürüttüğünü söyledi. Ciddi mali sıkıntı yaşayan 13-14 milli havayolu şirketinin stratejik ortaklık kurmak veya THY'nin şemsiyesi altına girmek istediklerini anlatan Topçu, “Bu şirketlere yenileri eklendiği gibi eskilerinin de ısrarı devam ediyor. Bu konuda çok dikkatli hareket ediyoruz. Bizim networkumuza katkı sağlayacak ve aynı zamanda kendi milli havayolu şirketini de ayağa kaldıracak bir formül bulduğumuzda bunlarla ilgileniyoruz.” dedi.

Spanair iflasını açıklarken, bir diğer İspanyol havayolu şirketi Air Nostrum dün iki yıllığına işi durdurdu. İspanyol havayolları İberia'ya bağlı olan Air Nostrum, krizden dolayı uğradığı zararı ve yakıt ücretlerinin pahalılığını gerekçe göstererek, bin 800 kadar çalışanının 2 yıllık iş akdinin feshedilmesi için gerekli yasal başvuruyu yaptı. (Mustafa Gün, Zaman, 8 Şubat 2012)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder